Domů Těhotenství Těhotenství týden po týdnu Porod Šestinedělí Péče o dítě

Stravování během těhotenství má být pestré

Vydáno: 18. červen 2012 v kategorii Těhotenství, napsala Adéla Jánská.

Stravování během těhotenství

Nejen během těhotenství, ale i normálně by se člověk měl stravovat pestře. Pokud se tak nestravujete, tak alespoň v těhotenství se snažte stravovat pestře s dostatkem zeleniny, ovoce, kvalitních sacharidů, bílkovin a tuků. Nezapomeňte, že to sníte vy, sní i vaše dítě. Strava ovlivňuje nejen růst, ale hlavně jeho zdraví.



Pestré stravování je základ. Některé potraviny byste ale měla z jídelníčku vypustit a jiné naopak preferovat. Během dne jezte 5 - 6x denně, vypijte nejméně 2 litry tekutin (čaj, neslazená minerálka, voda) a vybírejte si ty správné potraviny. Pokud budete správně jíst přiberete asi 12 kg, což je optimální přírůstek v těhotenství. Nejezte nikdy za dva, zvyšte trošku svůj příjem (ale opravdu jen o trošku cca o 800 kJ). Nezapomeňte na kyselinu listovou.

Potraviny vhodné při těhotenství

Určitě nezapomínejte na zeleninu, ovoce, celozrnné potraviny (rýže, těstoviny, chléb a pečivo), ryby, maso, mléčné výrobky, vejce, pohanku, ovesné vločky, luštěniny, čerstvé šťávy, olivový olej... Z těchto potravin si připravujte jednoduché a výživné pokrmy. Potraviny připravujte nejlépe v páře, krátkým pečením a dušením nebo vařením. Smažení nebo dlouhé dušení není na místě, protože se nejedná o nejlepší způsoby úpravy jídla.

Nevhodné potraviny

Zapomeňte na uzeniny, tučné potraviny, majonézu, margaríny, sladké pečivo, sladkosti, sladké limonády, zmrzliny, chipsy a další průmyslově vyráběná potraviny. Tyto potraviny nejsou vhodné ani při normálním stravování, natož při těhotenství. Zapomeňte na zmrzliny, chipsy, buchty, koláče a uzeniny. Tyto potraviny nejsou příliš vhodné pro vaše dítě. Také vynechte alkohol.

Míváte chutě?

To, že míváte chutě během těhotenství, znamená, že byste měla spíše jíst kvalitní potraviny, které jsou při těhotenství vhodné. Nejezte zmrzlinu nebo šlehačku, vezměte si raději ovoce nebo zeleninový salát. Vyzrajte nad svými chutěmi a ovládněte se. Důležité je stravovat se pravidelně a přestanete mít chutě.