Domů Těhotenství Těhotenství týden po týdnu Porod Šestinedělí Péče o dítě

Co nejíst při těhotenství, ať dítěti neuškodíte?

Vydáno: 13. srpen 2012 v kategorii Těhotenství, napsala Adéla Jánská.

Co nejíst při těhotenství

Těhotná žena by si měla dávat pozor na to, co jí během těhotenství. Neživí jen sebe, ale i dítě. Některé potraviny by se během gravidity neměly vůbec jíst, aby nepoškodily dítě. Víte, které potraviny byste si měla na nějaký čas odpustit? Určitě znáte klasiku - alkohol a cigarety, ale co to ostatní?



Zdravá a vyvážená strava patří k těhotenství, protože určitě nechcete, aby bylo dítě právě kvůli nevhodné stravě nemocné nebo špatně vyvinuté. Dbejte na to, co jíte. Některé potraviny byste vůbec neměla konzumovat. Dávejte si pozor obzvláště na plesnivé nebo nahnilé potraviny. Neodkrajujte postiženou část, ale rovnou ji vyhoďte, což by se mělo dělat nejen při těhotenství.

Sladkosti

Sladkosti nejsou vhodné ani při normálním stravování a při těhotenství už vůbec ne. Kromě cukru, který vyvolává různá onemocnění, obsahují sladkosti různé chemikálie a ztužené tuky. Pokud si myslíte, že když zajdete do vaší oblíbené cukrárny, že dostanete kvalitní zákusek, tak to se pletete. Obsahuje také plno chemikálií a náhražek. Schválně si řekněte o složení, které jsou vám povinní dát k nahlédnutí. Další věcí je to, že se ze sladkostí tloustne.

Alkohol a kouření

Během těhotenství zapomeňte na kouření a alkohol. Samozřejmě, že se nic nestane, pokud si dáte tři deci vína týdně.

Syrové maso, vejce a ryby

Syrové či polosyrové maso, vejce a ryby nejsou vhodné. Mohou obsahovat bakterie, které by mohly poškodit plod.

Ryby

Během těhotenství by se nemělo jíst mnoho mořských ryb (žralok, mečoun, tuňák, makrela, štika, candát), které obsahují velké množství rtuti. Stejně tak se vyhněte pangasiovi, který se chová za použití velkého množství chemie ve Vietnamu. Lososa, který se chová v Norsku a obsahuje omega-3 kyseliny, si klidně dejte.

Omezte kofein

Kofein v kávě a nápojích může ovlivnit růst plodu. Zkuste kávu alespoň omezit, pokud si ji nedokážete odříct.

Sýry

Zapomeňte na plísňové sýry, zrající či nepasterizované sýry. Mohou plodu akorát uškodit.

Potraviny s chemií

Většina zpracovaných potravin, které naleznete v obchodech, obsahují spousty přídatných látek (barviva, regulátory, zahušťovadla, stabilizátory, zvlhčující látky, sladidla,...). Stačí si to ověřit přečtením složením na zadní straně výrobku. Určitě budete překvapená, pokud složení nesledujete.